Färger på förpackning.
Hur noggrant är det egentligen med bilden på kartongen ska matcha innehållet i kartongen?
Denna fråga kommer jag driva lite till sin spets med Calippo (GB) om en händelse som hade kunnat hända.
Familjen hade varit ute och köpt glass och kom hem med ett fler-pack Calippo (isglass). När jag öppnade kartongen och upptäckte att glassförpackningen inte alls motsvarade det färgglada utseendet på kartongen så vart jag helt bestört!
Här kommer mejlet samt lite bilder till Calippo.
För att inte missa när svaret kommer se till att följa på Instagram & Facebook:
" Vilseledande marknadsföring??
Hej kära kundkontakt på GB.
Låt mig berätta om en händelse som hade kunnat hända om jag inte hade stoppat den i tid.
I helgen så köpte min fru och våra barn ett av era flerpack Calippo som heter Super-Mix. Alldeles exalterade över att få äta glass trots den dåliga glass-sommaren (väder-mässigt) så öppnade vi förpackningen och skulle välja varsin. Här stoppade jag tillbaka alla glassar i frysen för att förebygga en situation men nedan följer min bild av vad som hade kunnat hända:
När det då kom ut 5st likadana förpackningar som inte alls såg ut som dom på kartongen så blev vi så besvikna att ett av våra barn började gråta för avsaknaden av färg på glassförpackningen och vägrade äta glassen för dom trodde att den inte hade någon smak.
Efter ganska mycket övertygande så fick vi till slut honom att inse att det faktiskt var smak på glassarna och det visades med hjälp av flärpen som sitter som lock och vi satte oss vid bordet för att äta glassarna.
När vi hade öppnat alla glassarna och barnen sprang omkring och ömsom åt glass varvat med spring och lek så insåg vi snart att vi inte visste vems glass som var vems (eftersom barnen inte får springa med glass så lämnade dom glassarna vid bordet när dom sprang). Eftersom att flärpen är det enda som kännetecknar smaken på glassen och denna hade vi såklart tagit bort för att kunna inmundiga glassen så vart det kalabalik.
Alla glassarna blev blandade och barnen fick fel och det hela slutade med att vi fick ta bort glassarna för att inte få ordning på situationen.
Det vart totalt sett en väldigt dålig upplevelse kring det som var tänkt att vara en mysig stund.
Jag hoppas att ni ser över detta och funderar på hur ni kan bättre presentera era glassar gällande dessa 2 punkter. Jag förväntar mig även någon typ av ersättning för det inträffade, eftersom vi bor ganska nära glassfabriken i Flen så kanske vi kan lösa någon typ av livs-tids gratis glass med 2a hands sorterade glassar eller liknande.
Tack för er förståelse. "
Svaret från GB är nu framme:
GB:
Tack för att du kontaktat oss.
Vilken tråkig upplevelse ni fick med vår glass. Vi förstår att det kan vara förvirrande och vi uppskattar din feedback och ska föra det vidare till ansvariga för produkt och emballage. Vi är tacksamma att du tagit dig tid att lämna dina synpunkter så att vi kan förbättra vårt arbete.
Önskar er en fortsatt fin och glassig vecka!
Vilken tråkig upplevelse ni fick med vår glass. Vi förstår att det kan vara förvirrande och vi uppskattar din feedback och ska föra det vidare till ansvariga för produkt och emballage. Vi är tacksamma att du tagit dig tid att lämna dina synpunkter så att vi kan förbättra vårt arbete.
Önskar er en fortsatt fin och glassig vecka!
ReklamationsRebellen:
Hej,
tack.
Jag skulle gärna ta emot kompensation med
livstids-2a:handsorterad glass från fabriken i Flen som man hört talas om.. Jag
kan vara rätt diskret om det finns någon låsbar behållare utanför fabriken där
ni kan lägga den?
Ditt ärende är nu stängt, vänligen fyll i följande kundnöjdhetsundersökning.
Kommentarer
Skicka en kommentar