Fortsätt till huvudinnehåll

Mycket ananas på pizzan?

Vad är mycket?

Att svaret på den frågan kan variera gör frågan i sig så mycket mer intressant när det kommer till marknadsföring eller försäljning.
När jag köpte denna pizza så reagerade jag inte medvetet på att det stod "Mycket ananas!" på den, men när jag öppnade pizzan och fick se den så reagerade jag direkt på avsaknaden av just denna exotiska frukt.
Via en snabb överslagskalkyl kom jag fram till att det är 5st ananaser på pizzan.

När jag sedan såg på kartongen att ICA till och med själva stoltserar med att det är just mycket av ananasen så får det mig att ifrågasätta betydelsen av ordet mycket. På kartongens framsida är en bild på en pizza vars ananaser långt överskrider min pizzas i fråga om antal. Detta får mig att se en möjlighet, en möjlighet till en reklamation.



Vore det då inte mer än rätt att ICA skickar ut några ananas-bitar så att min pizza skulle motsvara den på bilden?
Nedan följer mejlet jag skickat till ICA (för att kunna skicka mejl så måste man först starta ett ärende via en chatt-robot, därav den bryska starten på mitt mejl för att dom efterfrågar mer information).
"Hej,

Jag bifogar bilder på pizzan och kartongen.

Det var bara 5st ananasbitar på min pizza och det står på kartongen att det ska vara mycket ananas. Om 5st bitar är mycket är svårt att bedöma men en synonym till mycket är stor mängd, och jag anser inte att 5st ananasbitar är en stor mängd ananas. På kartongen är det 13 stycken ananasbitar på 3/4 av pizzan (!), så enligt min bedömning bör det vara minst 15st ananasbitar på hela pizzan.

När jag nu enbart fick 5st bitar så känner jag mig väldigt snuvad på konfekten och hoppas att ni förstår min besvikelse.

Ni får gärna skicka hem ananasbitar till mig om det är möjligt så kan jag lägga på det nästa gång, eller komma med ett annat förslag på kompensation för detta.

Tack på förhand"

Nu återstår bara att se vad ICAs svar på detta blir.......

Här är original-mejlet till ICA.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Buljongerna saknar markering!

 Nu smakar allt fel! " Hej, Jag har nu börjat köpa era buljoner igen efter ett uppehåll. Jag öppnade förpackningarna och hällde i dom i vår glasburk med buljonger. Problemet blev då uppenbart, ni har slutat att ha bilder och färger på era buljonger. TIll en början så kan detta verka som en världslig sak, men när vi nu lagar mat blir problemet uppenbart. Jag vet inte vilken buljong som är vilken och när man väl har öppnat den så är det omöjligt att stänga den på ett bra sätt igen, den öppnas bara och sen ligger det massa lösa buljonger i burken och allting blir kladdigt. Detta ger mig 2 alternativ, antingen slänga den eller använda den då. Då vi i vår familj är ganska miljö-orienterade (vi kör elbil) så är alternativet att slänga in brukbart. Detta innebär nu stundtals att tex vår grönsakssoppa smakar köttsoppa (utan kött) och vår köttfärssås smakar grönsaker istället. Och min signatur brun-sås med köttbuljong inte alls går hem hos barnen för att jag råkade använda en grönsaksbul...

Förbättrad förpackning = NEJ! (Blodpudding)

Är det med vilje? Om ett företag ska förbättra sina produkter så måste dom göra ordentliga kontroller innan. Blodpuddingen har fått ny förpackning, när den nu inte fungerar som den ska så undrar man "gör dom detta för att att man ska bli upprörd eller?!" Följ mig på sociala medier: TikTok (NYTT) Facebook Instagram

Aiolin sprutar snett! (video)

Aiolin sprutar snett, utanför tallriken! I helgen åt vi kyckling med ris och en sås jag hade gjort. Såsen jag hade gjort dög inte till vår stora grabb så han hämtade Aioli i kylen istället. Vi blev väldigt snopna när han håller den rakt ovanför tallriken men Aiolin sprutar snett och allt hamnar utanför tallriken 😁  Det verkar som att någonting i tätningen i locket där Aiolin kommer ut ur flaskan är trasigt, men det fungerade bättre sen. Vi ska iallafall se hur mycket kompensationvi kan få tack vare detta, haha!