Vad är mycket?
Att svaret på den frågan kan variera gör frågan i sig så mycket mer intressant när det kommer till marknadsföring eller försäljning.
När jag köpte denna pizza så reagerade jag inte medvetet på att det stod "Mycket ananas!" på den, men när jag öppnade pizzan och fick se den så reagerade jag direkt på avsaknaden av just denna exotiska frukt.
![]() |
Via en snabb överslagskalkyl kom jag fram till att det är 5st ananaser på pizzan. |
När jag sedan såg på kartongen att ICA till och med själva stoltserar med att det är just mycket av ananasen så får det mig att ifrågasätta betydelsen av ordet mycket. På kartongens framsida är en bild på en pizza vars ananaser långt överskrider min pizzas i fråga om antal. Detta får mig att se en möjlighet, en möjlighet till en reklamation.
Vore det då inte mer än rätt att ICA skickar ut några ananas-bitar så att min pizza skulle motsvara den på bilden?
Nedan följer mejlet jag skickat till ICA (för att kunna skicka mejl så måste man först starta ett ärende via en chatt-robot, därav den bryska starten på mitt mejl för att dom efterfrågar mer information).
"Hej,
Jag bifogar bilder på pizzan och kartongen.
Det var bara 5st ananasbitar på min pizza och det står på kartongen att det
ska vara mycket ananas. Om 5st bitar är mycket är svårt att bedöma men en
synonym till mycket är stor mängd, och jag anser inte att 5st ananasbitar är en
stor mängd ananas. På kartongen är det 13 stycken ananasbitar på 3/4 av pizzan
(!), så enligt min bedömning bör det vara minst 15st ananasbitar på hela
pizzan.
När jag nu enbart fick 5st bitar så känner jag mig väldigt snuvad på
konfekten och hoppas att ni förstår min besvikelse.
Ni får gärna skicka hem ananasbitar till mig om det är möjligt så kan jag
lägga på det nästa gång, eller komma med ett annat förslag på kompensation för
detta.
Tack på förhand"
Nu återstår bara att se vad ICAs svar på detta blir.......
![]() |
Här är original-mejlet till ICA. |
Kommentarer
Skicka en kommentar